گروه شهری: شهرداری تهران نخستین مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری در جهان را به اجرا در می‌آورد

هدف از این مسابقه رالی که به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی به مناسبت پنجاه و چهارمین سال تاسیس شرکت واحد به اجرا در می‌آید، ارتقای فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی و ارائه خدمات شرکت واحد به مردم است.

بیژنی در این باره به همشهری گفت: این مسابقه از روز بیستم فروردین از تهران آغاز و پس از عبور از استان‌های قزوین،  گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان مجددا به قزوین رسیده از آنجا ظرف 5 روز به تهران ختم می‌شود. وی با اعلام اینکه قرار است رانندگی 6 دستگاه اتوبوس مسابقه برعهده زنان باشد، افزود: در این مسابقه هر راننده اصلی اتوبوس مسابقه را یک نیروی کمکی به علاوه همسران رانندگان همراهی می‌کنند.

زیبا کنار،  سرعین اردبیل، تبریز، زنجان و تهران محل اقامت شرکت‌کنندگان این مسابقه در طول 5 روز مسابقه خواهد بود. به گفته بیژنی در این مسابقه علاوه بر نماینده‌ای از سازمان جهانی حمل‌ونقل اتوبوس‌های شهریUITP)   22) نفر به‌طور مستقیم، بر سرعت مسابقه،  انضباط رانندگان،  کیفیت مسابقات و پشتیبانی فنی نظارت خواهند داشت.

بنا براین گزارش قرار  است در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه رالی اتوبوس‌های شهری در جهان قالیباف شهردار تهران،  مسئولان لشکری و کشوری، اعضای شورای شهر، مسئولان حمل‌ونقل شهری و خودروسازان داخلی و خارجی که به‌عنوان اسپانسر تامین هزینه‌های این مسابقات را بر عهده دارند، شرکت داشته باشند.

این مسابقات به گفته بیژنی هر سال ادامه خواهد داشت،  به همین منظور برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا سال آینده با همکاری سازمان جهانی حمل‌ونقل شهری (UITP) این مسابقه در سطح خاورمیانه به اجرا درآید.

کد خبر 104203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز